Zakup pojedynczych kanałów najbardziej pożądaną opcją wśród młodych widzów.
4 na 10 polskich telewidzów chciałoby kupować dostęp do pojedynczych kanałów, a nie odgórnie zdefiniowane pakiety. Zainteresowanie ofertą à la carte wyrażają najczęściej młodzi dorośli. HBO króluje w rankingu stacji, które kupiliby w takim modelu.
Największe zainteresowanie takim rozwiązaniem okazują klienci platform cyfrowych, a więc ci, którzy mają obecnie dostęp do najszerszej puli kanałów oraz widzowie 25-34-letni, którzy są dziś aktywnymi użytkownikami wideo na życzenie, w tym – serwisów subskrypcyjnych. Wśród 25-34 latków co drugi wolałby kupić pojedyncze wybrane kanały telewizyjne niż całe pakiety z oferty operatorów.
Badanie Videotrack III pokazało, że czołówkę stacji, które internauci wybraliby w modelu pojedynczego zakupu, tradycyjnie tworzą marki premium – HBO i Canal+ oraz silne brandy międzynarodowych nadawców – Discovery i National Geographic.
Jak pokazało badanie Wavemaker 29 proc. polskich widzów za dostęp do jednej stacji skłonnych byłoby zapłacić maksymalnie 5 zł, jedna czwarta badanych od 6 do 10 zł, a 22 proc. od 11 do 20 zł. Aż 8 proc. badanych deklarowała w badaniu kwotę 50 zł, jako ich zdaniem adekwatną wycenę jednego pożądanego kanału.
Badanie VideoTrack III Wavemaker zrealizował w październiku ub.r. metodą CAWI na grupie 2 tys. osób w wieku 16+.