Viacom pozostawia swoje najnowsze produkcje w telewizji liniowej.
Viacom ostatnio ogłosił, że wszystkie jego nowe produkcje, między innymi z kanałów MTV czy Comedy Central będą dostępne tylko i wyłącznie za pośrednictwem telewizji liniowej.
Widomość została ogłoszona przez nowego szefa Viacom, Boba Bakisha, który według analityków w ten sposób daje mocny sygnał sieciom kablowym, że warto robić interesy właśnie z nimi.
Szef Viacomu od razu też zaznaczył, że nie powinni mieć obaw ci, którzy oglądają ich produkcje przez serwisy streamingowe, jak na przykład Amazon Prime Video. Archiwalne programy będą dostępne w serwisach streamingowych i nadal będą sprzedawane serwisom. Tym samym Viacom chce uniknąć zbędnego efektu kanibalizacji treści, ponieważ z tego tytułu poniósłby wielkie straty.
W tle tych informacji znajdują się oczywiście pieniądze i wielki biznes. Plany połączenia Viacom z CBS spaliły na panewce, więc Viacom ciągle kłania się wielkim graczom telewizyjnym na rynku amerykańskim, próbując przypodobać się konkretnemu partnerowi biznesowemu.