Usługi subskrypcyjne coraz popularniejsze wśród Polaków. Dominuje rozrywka
Sześciu na dziesięciu Polaków korzysta z internetowych usług subskrypcyjnych. Połowa z nich wybiera je ze względu na wygodę – wynika z tegorocznej edycji badania Blue Media “Finanse Polaków w czasach pandemii”. Najczęściej decydujemy się na te usługi cykliczne, które zapewniają nam dostęp do rozrywki.
Podczas pandemii internetowe usługi subskrypcyjne zyskały na popularności, szczególnie te, które oferują dostęp do rozrywki bez konieczności wychodzenia z domu. Niezmiennie największą popularnością cieszą się serwisy oferujące dostęp do filmów i seriali – wybiera je czterech na każdych dziesięciu badanych.
Dość chętnie subskrybujemy także dostęp do muzyki (15 proc. zadeklarowanych subskrybentów), do gier (11 proc.) oraz do prasy online (11 proc.)
Głównym czynnikiem decydującym o wyborze usług subskrypcyjnych przez Polaków jest ich wygoda, którą deklaruje połowa użytkowników.
W dalszej kolejności istotne są łatwość korzystania oraz atrakcyjniejsza cena usługi niż w przypadku pojedynczego zakupu. W stosunku do roku ubiegłego, rosnące znaczenie dla subskrybentów ma także dostęp do unikalnych usług lub produktów – o czynniku tym wspomina niemal jedna czwarta Polaków opłacających choć jedną usługę abonamentową, z czego najczęściej na ten aspekt wskazują najmłodsi respondenci.
Subskrypcje nie są już dla nas nowością, więc wybieramy je w pełni świadomi ich zalet. Oprócz standardowej wygody i łatwości dostępu usługi, oczekujemy specjalnej oferty na wyłączność dla grona stałych użytkowników. To właśnie unikalność produktów lub usług to powód, dla którego coraz częściej decydujemy się na wybór usługi subskrypcyjnej zamiast pojedynczego zakupu – komentuje Sylwia Frydel z Blue Media.
Mimo zauważalnego od kilku lat spadku popularności przelewu tradycyjnego, metoda ta wciąż jest najczęściej wybieranym sposobem zapłaty za usługi abonamentowe, szczególnie w przypadku najstarszej grupy wiekowej (osób powyżej 55. roku życia).
Za subskrypcje coraz częściej płacimy jednak kartą kredytową (26 proc.) oraz BLIK-iem (22 proc.). Ta ostatnia metoda jest zdecydowanie najczęściej wybierana przez najmłodszych respondentów (tj. osób w wieku 16-34 lata).
Blue Media/Infografiki: Blue Media/Zdjęcie główne:AdobeStock