Streaming wideo rośnie w Niemczech
Wartość rynku VOD w Niemczech w 2017 r. wzrośnie o 18% do kwoty 945 mln €. Będzie to już siódmy rok z rzędu, kiedy rynek serwisów streamingowych rośnie w oszałamiającym tempie według Niemieckiego Zwiaku Przemysłu Cyfrowego BITKOM.
Związek przewiduje, że największą cześć przychodów będa stanowiły serwisy streamingowe na żądanie, dostępne na rynku niemieckim – Netflix, Amazone Prime Video, Apple iTunes i Music, Google Play, Maxdome, Sky – które wygenerują 511 mln € przychodu. Natomiast reklama w serwisach oferujących treści za darmo osiągnie wartość 434 mln € i tu standardowo karty będzie rozdawał YouTube, Facebook, Netzkino i T-Online.
Z badań BITKOM wynika iż 77% niemieckich internautów powyżej 14 r.ż. ogląda wideo w internecie z czego 25% korzysta z serwisów VOD. Serwisy streamingowe najbardziej popularne są w grupie wiekowej 14-29 lat.