Spotify rezygnuje z reklam politycznych

Spotify wstrzymuje emisje reklamy politycznej w serwisie.

Jak donosi AdAge, serwis Spotify wydał ostatnio oświadczenie, że od 2020 roku do odwołania wstrzymuje emisję reklam politycznych, tak w zakresie serwisu muzycznego oraz oryginalnych produkcji podcastowych. Zaprzestanie reklam politycznych obejmuje tylko region USA, ponieważ poza USA serwis nie wyświetla reklam o takim charakterze.

Jak tłumaczy Spotify, decyzja ta została podyktowana niewystarczającymi narzędziami i systemami do emisji takich reklam aby odpowiedzialnie weryfikować ich treści. Potwierdziła również, że analizuje nowe rozwiązania w tym zakresie i po uzyskaniu satysfakcjonujących wyników emisji reklam politycznych, powróci do nich.

Reklamy polityczne w serwisie Spotify były bardzo popularne w okresach kampanii wyborczych. Sam serwis nigdy nie chwalił się przychodami z tego typu reklam, jednak jak podaje osoba zaznajomiona z działalnością reklamową Spotify, segment ten nie był znaczącym generatorem przychodów w porównaniu z reklamami o treści rozrywkowej czy filmowej.

Ruch Spotify nawiązuje do podobnych działań innych serwisów społecznościowych jak Twitter, który ogłosił w październiku rezygnację z reklam o charakterze politycznym na całym świecie oraz Google, publikując w listopadzie zaktualizowane zasady dotyczące reklam politycznych wymusił na reklamodawcach targetowanie reklam w kategoriach wiekowych, płciowych oraz według adresu, zakazując tym samym kategoryzowanie według poglądów politycznych.

W opozycji do ruchów dużych serwisów, Facebook zapowiedział, że nie zrezygnuje z reklam politycznych, pomimo nacisków wielu różnych organizacji obywatelskich.

AdAge/stream2me