Rynek VOD w Holandii. YouTube rozdaje karty.

YouTube rozdaje karty na rynku VOD w Holandii. 53 procent użytkowników internetu powyżej 13 roku życia korzysta z serwisu co najmniej raz w tygodniu.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez GFK Holandia, w grudniu 2016 roku 53 procent respondentów mających dostęp do internetu korzystało z serwisu YouTube. na drugim miejscu uplasował się regionalny serwis NPO z 42 proc. a za nim jest Netflix z 30 procentowa widownia.

Porównując wyniki badań przeprowadzonych w lutym 2016 roku widoczny jest duży wzrost w korzystaniu z serwisów wideo na żądanie. I tak zasięg YouTube wzrósł o ponad 5 proc. NPO o prawie 18 procent, natomiast z serwisu Netflix zaczęło korzystać prawie 8 procent więcej respondentów.

 

Według badania IHS Markit z sierpnia 2016 roku to właśnie w Holandii na przestrzeni ostatnich lat najwięcej użytkowników przyciągnął najwięcej użytkowników, bo w ciągu ostatnich pięciu lat ich baza urosła prawie dziesięciokrotnie i na rok 2017 serwis planuje ilość subskrybentów na poziomie 1,86 miliona a już w 2020 roku na ponad 2 miliony użytkowników.