Popularność podcastów o medytacji wzrosła w Polsce aż o 665 procent
Popularność podcastów rośnie, jednak ostatnie kilka miesięcy, które zdecydowanie częściej niż zazwyczaj spędzaliśmy w domu sprawiło, że sposoby odkrywania nowych kanałów zmieniły się. Według danych platformy Spotify, jednym z największych trendów okazał się znaczący wzrost popularności podcastów z kategorii „Zdrowie i Styl Życia”, których słuchalność wzrosła o 446 procent.
Dbałość o siebie i dobrą kondycję nabrała w ubiegłym roku zupełnie nowego znaczenia. Zamknięte siłownie, baseny a także ograniczone możliwości dostępu do infrastruktury wellness, sprawiły, że zaczęliśmy szukać nowych sposobów na radzenie sobie ze stresem.
Wideokonferencje z rodziną, wirtualne domówki z przyjaciółmi, jak również kreatywne podejście do treningów w domu to tylko wybrane ze sposobów, które pomagały nam zachować dobre samopoczucie.
W tym czasie, wspieraliśmy się również podcastami z kategorii „Zdrowie i Styl Życia”, których popularność znacząco wzrosła.
Najnowsze dane przygotowane przez platformę Spotify podsumowujące 2020 rok w Polsce wykazują zwiększającą się popularność kanałów dedykowanych medytacji aż o 665 procent w porównaniu do roku 2019, podczas gdy ilość słuchaczy treści wellness wzrosła o 129 procent.
Wśród kanałów z tej kategorii, które z końcem ubiegłego roku** zyskiwały najwięcej słuchaczy znalazły się między innymi:
- Kosmetologia dla każdego
- kinga rajchel psycholog
- Nothing much happens; bedtime stories to help you sleep
- Relaksacje – Pan od Stresu
- Zabawy jedzeniem
- Medytacja Uważności – Mindfulness – Uwazna.pl
- How To Żyć
- Temat Na Dziś – podcast psychologiczno-lifestyle’owy
- Co ćpać po odwyku
- Psychodietetyk Bartosz Janiszewski
Jak wynika z raportu przygotowanego przez Global Web Index, tegoroczne noworoczne postanowienia mimo, że podobne do tych, sprzed lat, obrazują równocześnie kluczową zmianę w podejściu do zdrowego stylu życia.
Z uwagi na izolację i stres, które towarzyszyły nam w ubiegłym roku, wśród postanowień w znacznie szerszym zakresie niż dotąd pojawiły się również te skupione wokół szeroko pojętego zdrowia, relaksu, wellness i dobrego samopoczucia.
Potwierdzają to również dane Spotify, według których słuchalność podcastów o takiej właśnie tematyce 1 stycznia 2021 była o 89 procent wyższa w porównaniu do pierwszego dnia roku poprzedniego.
Spotify/Zdjęcie główne:Spotify