Komediowy serwis Seeso z koncem roku zostanie zamknięty.
NBCUniversal po półtora roku od uruchomienia komediowego serwisu streamingowego Seeso postanowił zrezygnować z kontynuacji projektu. Głowna przyczyną jest oczywiście konkurencja.
Zatłoczony rynek serwisów VOD w USA pozwala przetrwać albo wyjątkowym projektom albo tylko tym, którzy mają odpowiednia ilość płatnych subskrypcji. Seeso, serwis uruchomiony przez NBCUniversal w styczniu 2016 roku właśnie zapowiedział zakończenie działalności z końcem tego roku. W cenie miesięcznego abonentu w wysokości 3,99 dolarów oferował obszerną bibliotekę filmów i seriali komediowych oraz stand-upów.
O planach zamknięcia serwisu, poinformowano na stronie na Facebooku. Serwis jednak zapewnia, że popularne produkcje jak “HarmonQuest,” “My Brother, My Brother and Me,” “Hidden America with Jonah Ray” i “The Cyanide and Happiness Show” będa kontynuowane i dostępne między innymi przez aplikację VRV.
W ciągu ostatnich lat na rynku pojawiło się wiele innych mocno skategoryzowanych serwisów docierających do wąskiego grona odbiorców, nie zamierzających korzystać z wielotematycznych ofert telewizji kablowych. Shudder dla miłośników horrorów, Crunchyroll dla fanów anime czy zapowiadany od wytwórni Lionsgate nowy serwis streamingowy o tematyce komediowej.
Okazuje się, że za serwisem nie tylko powinny stać duże budżety czy znane marki, ale najważniejsze jest jakość oferowanego kontentu. Być może nowym serwisom uda się przetrwać dłużej niż Seeso.