KIPA i Netflix kształcą profesjonalistów polskiej branży audiowizualnej
KIPA Film Finance Lab to kolejny projekt, w którym Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Netflix łączą siły.
Tym razem celem jest rozwój polskiego sektora audiowizualnego, poszerzanie kompetencji kadry oraz przygotowanie członków ekip do współpracy przy międzynarodowych produkcjach filmowych i serialowych. Kursanci właśnie ukończyli pierwszą, dwudniową sesję – w tym dzień z ekspertami Netflix.
Netflix bardzo docenia polską twórczość i kreatywność. Chcemy być aktywnym uczestnikiem polskiego sektora audiowizualnego, nie tylko współpracując z utalentowanymi twórcami, ale przede wszystkim inwestując w kolejne lokalne produkcje. Cieszymy się, że mogliśmy podzielić się naszymi doświadczeniami z uczestnikami kursu KIPA – komentuje Anna Nagler, Director, Local Language Originals, CEE w Netflix.
Podczas “Netflix Day” reprezentanci serwisu opowiedzieli o tym, jak znaleźć ciekawą historię i przenieść ją na ekran, ale także o kwestiach finansowania produkcji oraz postprodukcji.
W ciągu pozostałych sesji KIPA Film Finance Lab uczestnicy będą mieli okazję pogłębić wiedzę z zakresu organizacji i finansowania dużych projektów, a pozyskaną wiedzę wykorzystać zarówno na rodzimym rynku, jak na arenie międzynarodowej.
Rozwijająca się produkcja krajowa, ale także częstsze koprodukcje międzynarodowe czy rozwój serwisów VoD, stawiają coraz większe wyzwania przed branżą filmową – także w kontekście finansów. Wierzymy, że nasza inicjatywa wypełni lukę zawodową i otworzy drzwi do kariery naszym rodzimym profesjonalistom – mówi Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Izby.
Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) jest jedyną izbą gospodarczą rynku audiowizualnego w Polsce i jedną z największych niezależnych organizacji biznesu, łączącą ponad 140 podmiotów. Wśród nich znajdują się firmy specjalizujące się w produkcji filmowej, telewizyjnej i reklamowej, a także szkoły filmowe i regionalne fundusze filmowe (RFF).
Od momentu powstania w 2000 r., Izba aktywnie uczestniczy w rozwoju polskiego przemysłu audiowizualnego. Podstawowym zadaniem KIPA jest reprezentowanie interesów gospodarczych swoich członków, w szczególności wobec administracji rządowej i kluczowych graczy rynku audiowizualnego. KIPA działa na rzecz integracji środowiska producentów, jest platformą wymiany doświadczeń i współpracy, dostarcza informacji o bieżących zmianach legislacyjnych, w tym prawno-podatkowych oraz o najważniejszych wydarzeniach branżowych.
Netflix