Australijczycy wierni YouTube.
Australijscy użytkownicy serwisów streamingowych wideo lojalni są wobec YouTube’a. Według ostatnich badań Nielsena oraz IAB Australia w grudniu 2016 roku serwis YouTube pozostawił wszystkie pozostałe w zestawieniu z ilością unikalnych użytkowników na poziomie 10 mln, którzy obejrzeli w serwisie materiały wideo ponad 2,42 mld razy spędzając średnio na oglądaniu 9 godzin i 44 minuty.
Daleko za YouTubem jest Facebook, który od jakiegoś czasu próbuje podbierać użytkowników platform wideo z liczbą unikalnych użytkowników na poziomie 6,4 miliona oraz 580 milionów odtworzeń wideo ze średnim czasem oglądania 2 godzin i 42 minut. Trzecie miejsce przypadło serwisowi Vimeo, odpowiedni z 3 milionami użytkowników, 176 milionami odtworzeń i średnim czasem 2 godzin i 14 minut.
W pierwszej dziesiątce na ostatnim miejscu znajduje się jedyny serwis z gigantów VOD, Netflix. Może się pochwalić 900 tysięczną widownią, która odtworzyła materiały wideo ponad 80 milionów razy i właśnie na tym serwisie użytkownicy spędzają najwięcej czasu, średnio 11 godzin i 17 minut.
Badania wykazały również, że to mężczyźni częściej streamuja wideo w internecie, w grudniu było ich prawie 7 milionów i wygenerowali liczbę obejrzeń na poziomie 2,3 miliona, natomiast kobiety w ilości 6,5 miliona wygenerował 1,6 miliona obejrzeń. Mężczyźni również więcej czasu spędzają przed serwisami wideo, prawie 13 godzin w miesiącu i jest to o 40 minut dłużej niż kobiety.
Szacuje się, że pod koniec 2017 roku w Australii będzie około 13,7 miliona widzów serwisów streamingowych (wideo), do 2020 roku ich liczba wzrośnie do 14,3 miliona.
źródło: eMarketer