Apple TV + tylko na bezpłatny okres próbny
Większość subskrybentów w USA z serwisu streamingowego Apple TV + korzysta tylko na promocyjnym bezpłatnym okresie próbnym. Większość z nich nie planuje przedłużyć płatnej subskrypcji.
Według najnowszego badania agencji MoffeNathan zleconego przez serwis Variety, w czwartym kwartale 2020 roku, 62 proc. użytkowników serwisu korzystała z niego w promocyjnym bezpłatnym planie. Wydłużone (ponad 1 rok) plany promocyjne oferowane były dla nowych użytkowników od 2019 r., kupujących sprzęt Apple.
Raport wskazuje, że tylko 30 proc. użytkowników korzystających z promocji planuje odnowić subskrypcję serwisu po okresie bezpłatnym. Natomiast 39 proc. z nich nie planuje płacić za subskrypcje.
Apple TV + okazuje się być daleko za swoją konkurencją. Ta sama ankieta wskazała, że tylko 16 proc. użytkowników, korzysta z darmowego okresu próbnego serwisu Disney +, i aż 48 proc. z nich wskazało, że wykupi płatna subskrypcję serwisu.
Podstawowym powodem, tak słabego zainteresowania serwisem Apple TV + jest, jest zbyt skromna oferta z oryginalnymi treściami, która obecnie wynosi 55 tytułów, co w przypadku innych serwisów jak Disney + czy Netflix, osiąga ona tysiące oryginalnych treści.
Apple nie podaje oficjalnych danych dotyczących ilości płatnych subskrypcji swojego serwisu, jednak wspominany raport z badania szacuje, że ma obecnie 3 proc. amerykańskiego rynku SVOD. Czy przedłużane kolejno do końca lipca bieżącego roku darmowe promocyjne subskrypcje, pomogą w utrzymaniu użytkowników, okaże się jesienią.
Okazuje się, że w świecie SVOD ważniejsza jest oryginalna oferta niż znana marka.