Francuski startap Molotov.tv ma milion użytkowników.
Francuski serwis Molotov.tv próbuje na nowo określić przyszłość telewizji. Serwis ma już milion aktywnych użytkowników.
Molotov.tv zostaw uruchomiony dziewięć miesięcy temu we Francji i ogłosił, iż ma milion aktywnych użytkowników ze średnią wieku 35 lat. Obecnie serwis dostępny jest również w Monako i Andorze.
Ambicja serwisu już od samego konceptu było odświeżenie obrazu telewizji, przedstawienie jej z duchem czasu i dostosowanie do współczesnych możliwości technologicznych oraz potrzeb konsumenta. Jak wynika z danych przedstawionych przez serwis, użytkownicy dziennie średnio spędzają w serwisie około 80 minut, najczęściej korzystają z serwisu na smartfonach i tabletach po 40 procent oraz na smart tv 20 procent.
Podstawową oferty serwisu jest dostęp do kanałów telewizyjnych z każdego możliwego miejsca i urządzenia (smart tv, smartfon, tablet, laptop, komputer PC, urządzenia typu STB itp.).
Aplikacja jest darmowa i w podstawowej wersji oferuje dostęp do 35 kanałów telewizyjnych oraz 10 godzin rejestracji audycji. Za dodatkowe 9,99 euro otrzymujemy dostęp do 70 kanałów telewizyjnych, co we Francji stanowi dużą konkurencję dla kablówek, żądających za taki pakiet 138 euro.
Jeśli konsument treści serwisu nie zawsze ma czas na oglądanie telewizji na żywo, za dodatkowe 9,99 euro otrzymuje 100 godzin rejestracji wybranych audycji do odtworzenia w późniejszym terminie.
Co wyróżnia serwis od wielu podobnych istniejących na rynku? Możliwość personalizacji i szybka wyszukiwarka treści, które posegregowane są według różnych kategorii tematycznych, ale także po reżyserach czy aktorach filmowych. Połączenie telewizji na żywo, funkcji catch-up oraz rejestracji w chmurze wydaje się być przyszłością europejskiej telewizji.