140 milionów użytkowników, 349 milionów straty. Spotify ostrożny z planami.
Spotify ogłosił, iż osiągnął pułap 140 miliona użytkowników w miesiącu. Płatnych i tych bezpłatnych.
Niestety serwis nie dzieli się dokładną informacją, ile było użytkowników płatnych, ale można się spodziewać, że ok. 50 milionów, o czym serwis informował w marcu bieżącego roku.
Roczne sprawozdanie finansowe po raz kolejny pokazuje stratę, która jest większa niż rok wcześniej i osiągnęła kwotę 349 milionów euro (236 milionów w roku poprzednim). Zysk brutto był na poziomie 502 milionów dolarów przy przychodach 3,2 miliarda dolarów. Tak duże straty spółka tłumaczy poczynionymi ważnymi inwestycjami, głównie skupionymi na rozwoju produktu oraz ekspansji międzynarodowej.
Serwis również zapowiedział, że przez następne dwa lata przekaże artystom skupionym wokół Universal Music Group oraz Merlin, z tytułu tantiem co najmniej 2 miliardy dolarów.
Nie da się ukryć, iż Spotify konkurując z Apple Music, Google Play Music czy też Amazon Prime Music staje do nierównej walki. Ponieważ dla Spotify usługa streamingu muzyki to podstawa biznesu, dla pozostałych jeden z wielu biznesów.