1 na 5 Polaków, kupujących w tym roku telewizor, wybierze ekran 65 cali lub większy
W 2021 roku udział telewizorów o przekątnej 65 cali w polskiej sprzedaży może przekroczyć 20 proc. – wynika z analizy dotychczasowej dynamiki wzrostu dla tej kategorii, dokonanej przez firmę Samsung. Oznacza to, że popyt na „duże ekrany” rośnie z roku na rok.
Zaprezentowane w tym roku telewizory Samsung Neo QLED, wykorzystują najnowsze technologie, takie jak Quantum Mini LED (nowy rodzaj podświetlenia) i niezwykle wydajny Procesor AI Neo Quantum, aby zapewnić nowy poziom wrażeń. Także tych sportowych.
Jakość obrazu jest równie ważna, co dźwięk. Wrażenia audio potęgują m.in. Dźwięk Podążający za Obiektem+ czy synchronizacja dźwięku telewizora z soundbarem (tzw. Q-Symphony).
Ultra Szeroki Kąt Widzenia i Powłoka Antyrefleksyjna zapewnią komfort oglądania niezależnie od warunków.
Coraz lepsza jakość obrazu sprawia, że widzowie chętniej wybierają większe ekrany, czyli te od 65 cali wzwyż. W Polsce w 2019 roku telewizory o przekątnej 65 cali stanowiły ok. 10 procent sprzedaży, w 2020 blisko 16 procent. Ten trend się utrzymuje, a patrząc na dynamikę można zakładać, że w 2021 będzie to już ponad 20 proc. Udział firmy Samsung na rynku telewizorów 65 cali i większych przekracza 40 proc. i także rośnie z roku na rok.
Opinie klientów potwierdzają, że wybierając telewizor warto jednak rozważyć zakup większego ekranu niż pierwotnie był w planach. Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Samsung w Europie w 2019 roku wynika, że 69 proc. klientów żałuje, że nie wybrało większego ekranu już w momencie instalacji swojego nowego telewizora w domu. Jak uniknąć tego rozczarowania?
Dziś raczej trudno mówić o sytuacji, gdzie ekran jest za duży do pomieszczenia. Technologia jest na tak wysokim poziomie, że jakość obrazu nie stanowi ograniczenia. Bardzo wydajne procesory wyposażone w sztuczną inteligencję oraz możliwości w zakresie poprawy rozdzielczości obrazu w naszych telewizorach Neo QLED 4K i 8K zostały doprowadzone do perfekcji. Duży ekran to po prostu lepsze wrażenia. A jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że zakup nowego telewizora to najczęściej kilkuletnia inwestycja, warto dodać te 10 – 20 cali do pierwotnie rozważanej wielkości urządzenia. Szybko przyzwyczajamy się do dobrego, dlatego jestem pewien, że w efekcie, gdy zainstalujemy większy ekran w salonie, podziękujemy sobie za te dodatkowe cale – podsumowuje Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży i marketingu urządzeń RTV w firmie Samsung.
Tegoroczne telewizory Samsung Neo QLED 4K i 8K są wręcz stworzone do oglądania transmisji sportowych. Łączą szereg elementów, które mają kluczowe znaczenie dla rzeczywistych wrażeń, a wysoka jakość obrazu idzie w parze z dźwiękiem przestrzennym.
Na początek technologia Quantum Mini LED, która precyzyjniej niż kiedykolwiek steruje podświetleniem, okrywając w ten sposób więcej szczegółów obrazu i poprawiając kontrast. W połączeniu z miliardem perfekcyjnych odcieni kolorów, który jest zasługą 100% Natężenia Kolorów (dzięki technologii Quantum Dot) obraz będzie realistyczny i wciągający, trudno będzie oderwać wzrok od ekranu.
Jeśli mówimy o transmisjach sportowych to najczęściej myślimy o szybkiej, dynamicznej i pełnej nieoczekiwanych zwrotów akcji. Kluczowe jest więc, aby telewizor „nadążał” za piłką i zawodnikami. W przypadku telewizorów Neo QLED 4K płynność obrazu zapewni matryca 120Hz w połączeniu z Zaawansowanym Upłynniaczem Ruchu+. Widzowie będą cieszyć się udoskonaloną dynamiką bez rozmyć i opóźnień.
Kibicowanie i oglądanie sportu to doświadczenie, które chcemy przeżywać w grupie. W tym roku będzie trochę inaczej, ale emocje i wrażenia na gorąco będziemy mogli wyrażać na wiele innych sposobów.
Z pomocą przychodzą nowe rozwiązania i funkcje, takie jak choćby Multi View. Dzięki tej funkcji duży ekran telewizora można podzielić na dwie lub nawet cztery części i podczas oglądania meczu jednocześnie korzystać ze smartfona, komentując przebieg akcji na żywo z przyjaciółmi lub innymi kibicami.
A jeśli zdecydujemy się zaprosić kilka osób do wspólnego oglądania, o tak samo dobrą jakość wrażeń zadba Ultra Szeroki Kąt Widzenia, dzięki któremu obraz będzie idealny z każdego miejsca na kanapie. Dla nowych telewizorów Neo QLED to żadne wyzwanie, dzięki Powłoce Antyrefleksyjnej. Światło odbijające się od ekranu nie odbierze przyjemności z oglądania.
Samsung/Zdjęcie główne:Samsung